Charterfeberen var ikke død: – Tidenes beste seertall

– Rull ut den røde løperen, for jeg er back in business. Charter-Svein lever, og da blir det charterfeber, sa Svein Østvik, her i et mer påkledd arkivbilde, før premieren på 12. sesong av Charterfeber. Foto: Terje Bendiksby / NTB
– Rull ut den røde løperen, for jeg er back in business. Charter-Svein lever, og da blir det charterfeber, sa Svein Østvik, her i et mer påkledd arkivbilde, før premieren på 12. sesong av Charterfeber. Foto: Terje Bendiksby / NTB

Aldri før har så mange sett første episode av en ny sesong av Charterfeber. Bare Paradise Hotel slår premieretallet hos Viaplay, melder strømmetjenesten.

Tolvte sesong av Charterfeber hadde premiere tirsdag. Første episode ble sett av nesten tre ganger så mange seere som forrige sesong fra 2020.

I tillegg er det årets beste premieretall for Viaplay etter Paradise Hotel i januar, heter det i pressemeldingen, som konstaterer: «I 18 år har Viaplay og TV3 sendt turister sørover med TV-kameraene på slep, og det er tydelig at oppskriften fortsatt funker for norske seere».

– Vi visste at det var en stor etterspørsel etter Charterfeber der ute, og det er en av de seriene folk oftest spør om vi skal lage mer av. Men en slik start hadde de færreste av oss turt å håpe på, sier programredaktør Jonas Møller i Viaplay Group.

– Det har jo så vidt begynt, men jeg har så mye kjærlighet for disse deltakerne for det de har levert til årets sesong. Jeg klør etter at resten av Norge skal følge gjengen videre, for her har vi så vidt kjent smaken av Irish på tunga, sier Møller.